- Komunikacja mobilna daje nadzieję rozłączonym uchodźcom
- Obejmująca wiele krajów kampania całej branży umożliwia uchodźcom odnajdywanie za pomocą urządzeń mobilnych swoich zaginionych bliskich i ponowne łączenie się z nimi
- Ericsson odpowiada na apel „Zrób jedną rzecz” Wysokiego Komisarza ONZ ds. Uchodźców (UNHCR)
Na świecie jest ponad 42 mln uchodźców. Wielu z nich ucierpiało na skutek konfliktów politycznych lub kataklizmów. Ich udrękę dodatkowo zwiększa odłączenie od rodziny i przyjaciół oraz brak realnych możliwości ich odnalezienia.
Odpowiadając na apel UNHCR, aby „zrobić jedną rzecz” dla wsparcia uchodźców (Do 1 thing), firma Ericsson stała się liderem inicjatywy branżowej mającej na celu wykorzystanie technologii w tej słusznej sprawie.
Dzisiaj — w Światowym Dniu Uchodźcy — firma Ericsson, organizacja Refugees United i UNHCR rozpoczynają obejmującą wiele krajów kampanię z udziałem operatorów telefonii komórkowej w celu szerszego wykorzystania usług mobilnych w globalnych działaniach ułatwiających ponowne łączenie się rozdzielonych uchodźców.
Kampania przewiduje zastosowanie najnowszej technologii aplikacji Android do zwiększenia zasięgu usług Refugees United, co umożliwi milionom uchodźców poszukiwanie swoich bliskich przez wykorzystanie wiadomości SMS, przeglądarek działających na urządzeniach mobilnych (opartych na protokole WAP) oraz systemu Android Market.
Platforma Refugees United pozwala uchodźcom używać telefonów komórkowych do rejestrowania się i poszukiwania swoich bliskich za pośrednictwem anonimowej bazy danych, a następnie kontaktować się z nimi przez SMS lub Internet.
Christopher Mikkelsen, dyrektor zarządzający Refugees United, powiedział: „W naszej misji udzielania uchodźcom pomocy w poszukiwaniu bliskich telefon komórkowy odgrywa rolę łącza pomiędzy ludźmi. W powiązaniu z właściwymi informacjami proste urządzenie kieszonkowe staje się skutecznym narzędziem, które pozwala łączyć się nawet z najdalszych miejsc. Partnerstwo to umożliwi nam dotarcie do ogromnej liczby rozdzielonych rodzin w całej Afryce i ponowne połączenie ich”.
António Guterres, Wysoki Komisarz ONZ ds. Uchodźców, powiedział: „UNHCR jest zadowolony z nawiązania współpracy z firmą Ericsson. Pozwoli to udostępnić aplikację Refugees United na wielu rynkach, zarówno w krajach rozwiniętych, jak i rozwijających się. Pomaganie uchodźcom w zlokalizowaniu swoich bliskich z wykorzystaniem wiadomości SMS i Internetu to jeden z wielu sposobów, w jakie technologia zmienia nasz świat i ułatwia ludziom łączenie się z rodzinami. Trzeba przy tym dbać o respektowanie prywatności i zapewnienie bezpieczeństwa poszczególnych uchodźców. UNHCR jest dumny z uczestnictwa w tej pionierskiej i bardzo efektywnej inicjatywie”.
Wdrożony niedawno program pilotażowy usług mobilnych w Ugandzie, w którym uczestniczą Ericsson, panafrykański operator Mobile Telephone Networks (MTN) i UNHCR, obecnie przekształcił się w międzynarodową umowę, której celem jest udostępnienie tych usług w całej Afryce. Od uruchomienia usługi we wrześniu 2010 r. zarejestrowało się w niej już 41 000 uchodźców. Wśród nich są m.in. kuzyni Abdulahi Hussein Sheikh i Mohamed Ali Salah, którzy zostali rozłączeni w 1991 w trakcie ucieczki w okresie zamieszek w Somalii, a teraz odnaleźli się dzięki tej usłudze, po 20 latach braku kontaktu.
Ericsson wdraża tę usługę także w Kenii, we współpracy z firmą Safaricom, oraz w Szwecji i Danii, razem z firmą operator 3.
Elaine Weidman-Grunewald, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa (Sustainability and Corporate Responsibility) w firmie Ericsson, powiedział: „Spodziewamy się, że dzięki uruchomieniu aplikacji Android zarejestrujemy do końca roku 120 000 uchodźców. Włączenie do programu większej liczby krajów za pośrednictwem operatorów, którzy są naszymi partnerami, oraz umożliwienie dostępu na wielu platformach ułatwi nam osiągnięcie tego celu i pozwoli pokonać przeszkody w łączeniu uchodźców przez wykorzystanie technologii w słusznej sprawie”.
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych
i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.
Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę
w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 90 000 pracowników. W 2010 r. uzyskała przychody w wysokości 203.3 mld SEK (28,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska
www.facebook.com/ericssonpolska
Link do strony artykułu: https://cafe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/ericsson-pomaga-w-laczeniu-rodzin-uchodzcow-na-calym-swiecie